7 tips til markedsføring på et lille budget

7 tips til markedsføring på et lille budget

Ingen marketingplan er ens. Du skal finde det, der fungerer bedst for dig og din marketingstrategi. Lær, hvordan du korrekt kan markedsføre din virksomhed på et budget for at opnå en kampagne, der fungerer bedst for dig.

 

Bestem dit budget

At bestemme dit budget betyder simpelthen at finde ud af, hvor mange penge du rent faktisk har råd til at bruge på markedsføringsaspektet af din virksomhed. Med andre ord, hvor mange penge skal der til for at opnå succes? Glem heller ikke tidsfaktoren. Hvor meget tid kan du bruge både på at planlægge og administrere din marketingkampagne?

 

Dette trin forvirrer ofte folk, da de ikke præcis ved, hvor mange penge det kræver at opnå resultater. Grundlæggende eksisterer der ikke noget magisk tal. For de fleste nystartede virksomheder går dette beløb ned til kun at lægge så meget til side, som du kan spare.

 

Det næste trin involverer markedsføring af din virksomhed. Fordi du ikke har et stort beløb at bruge på markedsføring, vil det meste af dit arbejde blive udført med en hjemmeside på internettet. Køb professionel hjemmeside.

Byg en e-mail-liste

E-mail er en af ​​de mest almindelige former for direkte markedsføring for en virksomhed. Saml e-mails fra dine kunder, og brug denne meget optjente kanal til at markedsføre til dem med deres tilladelse. Det er afgørende at sikre, at det indhold, du sender dem, er relevant og gavnligt.

Oprette testimonial

Find en som du mener kunne producere en stærk testimonial, og bed dem om at skrive noget til din hjemmeside, blog eller sociale medier. Udtalelser har stor genklang hos forbrugeren, så en gæsteskribent kan opbygge tillid til din virksomhed.

Deltag i netværksarrangementer

Kom derud og opret netværk med andre ejere af små virksomheder. Dette kan ofte føre til samarbejder og kan endda give dig nogle potentielle kunder.

Brug sociale medier sider

Deltagelse på sociale medier er en af ​​de nemmeste og budgetvenlige måder at markedsføre din virksomhed på. Det er også en fantastisk måde at interagere med dine nuværende og potentielle kunder.

Start et affiliate program

Find forretninger, og giv dem gratis merchandise og en kuponkode. Dette kan skabe buzz omkring dit brand og give folk incitamentet til at handle eller besøge hos dig.

 

Vær vært for en online giveaway

Denne taktik kan koste lidt mere end de andre, men de potentielle kundeemner og nye kunder, der kan komme til dig, vil være det værd.

 

Lyt og observer

Det er latterligt at tro, at du blot kan starte en marketingkampagne og få øjeblikkelige resultater. Sådan fungerer det ikke i den virkelige verden. Du skal lytte og være meget opmærksom på, hvad der rent faktisk sker.

 

Når det kommer til forretning, er det vigtigt at lytte og observere. Ved at lytte nøje, vil det give dig chancen for at adressere enhver negativ feedback med det samme eller bygge videre på de positive aspekter. Det er afgørende for unge virksomheder at lytte nøje, så de effektivt kan etablere sig lige fra starten.

 

Chancerne er, at din første marketingindsats sandsynligvis vil mislykkes. I stedet for at blive modløs, lær af dine fejl og rejs dig med det samme og prøv igen. Succesfuld markedsføring handler om at forfine dine metoder, så du kan afgøre, hvad der fungerer bedst for dig. Gå tilbage og evaluer hvert trin i din kampagne. Hvilke områder kan du forbedre? Er du målrettet mod den forkerte målgruppe? Bruger du de forkerte sociale mediekanaler til netop din niche?

 

Husk på, at den eneste forskel mellem en, der lykkes, og en, der fejler, er – vedholdenhed.

 

Husk, indhold betyder alt

Stærkt indhold øger brand awareness og bidrager til forbrugerens opfattelse af dit brand, så det er vigtigt at skrive kvalitetsartikler og oprette en blog til hjemmeside.

admin-istratoren