Flytning af erhverv – en huskeliste

Flytning af erhverv – en huskeliste

Som virksomhed kan det virke som en næsten uoverskuelig opgave, at skulle flytte lokaler. Hen hold vis også fordi skalaen og selve logistikken kræver mere end i det private. Derfor er det en rigtig god idé, at udarbejde en plan og huskeliste for, hvad man skal og ikke skal nå. Hvilke ting skal pakkes ned, og hvilke samarbejdspartnere og virksomheder skal man informere om sin flytning af erhvervsmål. Af disse grunde har vi samlet en række gode råd til, hvad man skal tage stilling til inden og under flytning. Her findes økonomiske, ligeså som en masse praktiske foretagender der kan krydses af.

1.      kontakt dine samarbejdspartnere

Det giver lidt sig selv, du er erhvervsdrivende og chancen for du har indgående og nuværende aftaler at skulle pleje, er det ekstremt vigtigt at oplyse om din flytning til disse. Hold dem gerne ajour hele tiden. Helt konkret kan der nævnes alt fra rengøringsselskaber, til banker, teleselskaber, forsyningsselskaber eller leverandører til jeres nuværende adresse af produkter. Der er ingen der gider ekstra regninger og dumme beslutninger. Så afsæt gerne en del tid til at kontakte hvem der kunne være relevant.

2.      CVR-register

Som alle andre danske virksomheder, skal an registreres i CVR-registret hvilket gøres på www.virk.dk. Her er der faktisk en del af de praktiske ting som bliver håndteret, da flytningen af jeres erhvervsmål vil blive oplyst til offentlige instanser. Dette kunne b.la. være kommuner eller lign.

3.      Snak med jeres forsikringsselskab

I og takt med i flytter lokaler er der relativt høj risiko for at jeres forsikringer ændrer sig. Tag derfor gerne kontakt med jeres forsikringsselskab hurtigst muligt. Hvordan skal i forholde jer til policer, forsikringspræmier og hvad der ellers følger. Måske jeres pris falder, måske ikke. Der skal i hvert fald være ting i skal underskrive eller aftale yderligere om.

4.      Benyt et flyttefirma

Erhvervsmål kan være relativt materiale tunge. – kontorartikler, store hævesænke borde, planter og maskiner. Derfor er det en rigtig god idé at tage kontakt til et professionelt flyttefirma der kan varetage alle disse, nok meget stressende løft. Ofte er flyttefirmaer virkelig ode til at planlægge, også om aftenen, for det er her erhverv kan indhente de tabte timer der kan følge med når man skal fra en placering til en anden.

 

5.      Din nye adresse

Mange har en tendens til at glemme den placering de skal hen til. Er det hele blevet gjort rent, og planlagt hvor ting skal stå. Det kan i hvert fald gøre det hele meget nemmere, også for flyttemændene hvis har brugt tid på at finde de korrekte steder til de rigtige ting.

 

admin-istratoren